Saturday, July 10, 2010

di hati seorang lelaki yang terpaksa pergi.


pertemuan bertentang mata kali ini sukar
kerna tujuan aku
memaklumkan kepergianku
sekali lagi
setelah kita bersama
beberapa ketika.

di kala itu bayu malam bertiup
aku kau dakap erat
seakan tak mahu lagi
melepasku pergi

dakapanmu ku balas
dengan harapan ia bisa
buat kau merasa hangat
walau sekejap cuma.

tika itu dapat ku rasa
betapa aku kau cinta
betapa perpisahan tak kau rela
walau berkali2 ia menjelma.

tiba-tiba seperti ku jangka
ternyata bahu ini dibasahi linangan air jernih
deras mengalir dari sungai mata mu
yang jarang sekali kering
bila saat seperti ini mengiring.

maaf sayang, aku harus kembali
aku memang bersalah
membuat kau tertunggu2
bila kan berakhir semua nya.

namun bukan mudah;
ketentuan kita
di tangan Yang Esa.

lepaskan aku dari dakapanmu sayang
kita ketemu lagi di hari yang mendatang.

usah kau gusar
usah kau takuti
kau ada di sini
di hati.

1 comment: