Monday, July 18, 2011

tak akan habis

setelah jasad kita semakin menjauh

dek masa

dek keadaan

dek orangan


aku tersentak dari segugus bayangan


seperti anggur yang punya tangkai

buah-buah itu adalah segala kenangan

satu-satu aku petik

satu-satu aku makan


biar kononnya tidak aku ingat-ingat kembali

dirimu

baumu

suaramu

keletahmu

senyummu


merahmu

birumu

ungumu

hijaumu


kerana kini kita bukan saling punya

sinar kau sudah dia ketemu

maka aku harus melepasmu


aku insan tak bisa berkata tidak

janji aku pada tuhan

dari dulu kau akan ku lepaskan


kerana diri ini sakit

roh ini berpenyakit

jasad ini sakit

jiwa ini berpenyakit


yang tak mungkin punya ubat

tapi bakal punya penyembuh

itu aku percaya.


dan selepas itu

dia juga akan kepergian

aku juga akan melepaskan

sepertimana kau dahulu

dan sepertimana

dia yang sebelum-sesudah mu.

No comments:

Post a Comment