Saturday, December 19, 2009

kaca mata berbingkai putih.


semalam
terlihat di situ
berkaca mata berbingkai putih
kamu merayau bermanja bersama mesin foto kamu

siang tadi
terlihat kamu lagi
kaca mata berbingkai putih itu
mudah sekali menarik perhatian aku

tapi kali ini kaca mata berbingkai putih itu
serupa warna baju kamu
oh serupa warna baju kamu
oh serupa warna baju kamu
oh serupa warna baju kamu
[ya, ketika itu aku kaku]

malam ini aku mahu
hari esok ada nasib untuk aku
terlihat kamu bersama kaca mata berbingkai putih itu
terpandang kamu bersama mesin foto canggih kamu
[bermacam-macam ter lagi lah]

tapi sebenarnya di sini aku tahu
bukan kaca mata berbingkai putih itu
yang buat aku terpaku
bukan mesin foto kamu yang canggih itu
yang buat aku tak tentu

tapi matamu
tapi matamu.






No comments:

Post a Comment