Thursday, November 19, 2009

episod tiga mungkin.

kelmarin tidur aku yang untuk seketika
disinggahi oleh kamu dalam mimpiku
wajah kamu sugul
seperti ada yang tak betul
kenapa kamu?
datang satu suara bersama kamu
kau berdusta!
kau berdusta!
kau bilang kau akan temani aku sentiasa
kau bilang kau tak akan berpatah arah
kau bilang akan setia selamanya
kau berdusta!
kau berdusta!

oh! apa yang aku dustakan?

ternyata kau hanya perlu aku ketika susah
kau hanya perlu aku tika kau gelabah
kau hanya perlu aku tika nota-notamu terpaksa kau telaah
kau berdusta!
kau berdusta!

oh! apakah ertinya bait-bait katamu itu?
oh! sungguh aku tak mengerti

ya! kau takkan mengerti
selagi belum tibanya hari barumu
tapi aku bisa merasakan kecuranganmu
aku bisa merasakan patah arahmu
aku bisa!
aku bisa!

kini telah tiba hari baru itu
oh! kini segalanya telah aku tahu
di kala lidah terkelu
di kala hujungnya merasa sesuatu
rasa tidak seperti selalu
semuanya berpunca dari aku
'akak, ais kapucino satu!'


1 comment: